wtorek, 4 lutego 2014

Milan

Wczoraj wieczorem wróciłam z zimnego Mediolanu, pełna optymizmu, z głową pełną pomysłów. I choć cel mojej wyprawy nie był wycieczkowy, to udało mi się zobaczyć kawałek pięknej Italii :) 
Na pierwszy ogień poszedł oczywiście Plac Starego Miasta Duomo ze słynna gotycką katedrą pw Narodzin Św. Marii. Katedra jest ogromna i robi niesamowite wrażenie. Przepiękne witraże, składające się z tysięcy drobniutkich szkiełek wyglądają jak żywe, a cała Katedra wyścielana została marmurami. Na uwagę zasługuję również pięciometrowy, brązowy kandelabr pochodzącym z XII wieku. 
Na tym samym placu znajduje się najbardziej znana włoska galeria: Galeria Wiktora Emmanuela, która mnie oczarowała. Nie tylko dlatego, że znajdują się w niej sklepy znanych, włoskich projektantów :) :) ale również liczne kawiarnie i restauracje. Znalazłam kilka perełek w których zachwycił mnie wystrój, a kawa w takich miejscach smakuje jeszcze lepiej niż zwykle :) 
Klimat Starego miasta jest niesamowity, gołębie, prażone kasztany, piękne kawiarnie z pysznymi słodkimi wypiekami, aromatyczna kawa oraz uroczy ludzie :)




























Photos: Adriana&Piotr Musiela

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz